Jump to content

About this blog

Gayrimenkul hukukuna ilişkin makaleler, yazılar, kararlar, pratik bilgiler

Entries in this blog

Anayasa Mahkemesi, Bazı Kıyı Sahil Şeritleri ile Doldurma ve Kurutma Yoluyla Kazanılan Arazilerde Yapılaşmaya İmkan Tanıyan Hükmü İptal Etti

3621 Sayılı Kıyı Kanunu'na 7162 Sayılı Kanunun 7. maddesi ile eklenen hüküm ve ekli cetveller ile Candarlı Limanı, Rize İyidere Lojistik Merkez Limanı, Rize Dolgu Alanı ve Bitlis-Ahlat'taki Van Gölü Kıyısında bulunan alanlarda yapılaşma yolunu açan düzenleme, Anayasa Mahkemesi'nin 26.06.2019 tarihinde verdiği hüküm ile Anayasa'ya aykırı bulundu ve iptal edildi. Anayasa Mahkemesi'nin gerekçeli kararı, Resmi Gazete'nin 24.07.2019 tarihli sayısında yayınlandı. Anayasa Mahkemesi'nin konu

ankahukuk in Haber

Tapu Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulu'nda Kabul Edildi.

2644 Sayılı Tapu Kanununda değişiklikler öngören Kanun Teklifi ile  tapu uygulamalarında bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması; teknolojik gelişmeler sonucu işlevsizleşen uygulamaların kaldırılması; yurtiçinde ve yurtdışında yaşayan vatandaşların tapu işlemlerine hız kazandırılması; tapu kayıtlarındaki hisse hatalarının düzeltilebilmesi; Hazine taşınmazlarının satış işlemlerinin kısa sürede yapılmasına yönelik düzenleme yapılması; Hazineye ait taşınmazlar ile tarım arazilerinin satışında uyg

ankahukuk in Haber

Kamulaştırma Bedelinin Tespiti ve Kamulaştırmasız El Atma Davalarında "Arazi Bedelinin Yarısı" Esaslı Tespit Kriteri İptal Edildi.

Taşınmaz mal kamulaştırmasının satın alma usulüyle yapılamaması halinde idarenin, taşınmaz malın bulunduğu yer asliye hukuk mahkemesine müracaat etmesi sonrası açılan taşınmaz malın bedelinin tespiti ve tescili davaları ile kamulaştırması el atma davalarında ölçü olarak alınan ve Kamulaştırma Kanunu'nun 11.maddesinin 1 numaralı fıkrasının (ı) bendinde yer alan "arazi bedelinin yarısını geçmemek ve..." ibaresi Anayasaya aykırı olduğu gerekçesiyle Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edildi. Yine ay

• Create New...