Jump to content

About this blog

Kategorideki hukuk dallarına ait olmayan makaleler, yazılar, kararlar, pratik bilgiler

Entries in this blog

Yoğun Ülke Gündeminde Sessiz Sedasız Meclis Genel Kurulu'nda Kabul Edilen Yasa: Sınai Mülkiyet Kanunu

Marka, coğrafi işaret, tasarım, patent, faydalı model ile geleneksel ürün adlarına ilişkin hakların korunması ve bu suretle teknolojik, ekonomik ve sosyal ilerlemenin gerçekleştirilmesine katkı sağlanması amaçlayan altısı geçici olmak üzere, toplam 199 maddeden oluşan Sınai Mülkiyet Kanunu Tasarısı, üç gün süren görüşmelerin ardından, 22.12.2016 tarihli Genel Kurul oturumunda kabul edilerek yasalaştı. Sınai mülkiyet haklarına ilişkin Kanun Hükmünde Kararnamelerle yapılan düzenlemeler, TBMM

ankahukuk in Haber

Askeralma Kanunu Yürürlükte. Kanunda Neler Düzenleniyor?

Resmi Gazete'nin 26.06.2019 tarihli sayısında yayınlanarak yürürlüğe giren 7179 Sayılı Askeralma Kanunu ile askerlik yükümlülüğünün genel esaslarının belirlenmesi; askerlik hizmetinin yedek subay, yedek astsubay, erbaş ve er olarak yerine getirilmesi; muvazzaf askerlik süresinin erbaş ve erler için 6 ay, yedek subay ve yedek astsubaylar için 12 ay olarak belirlenmesi; erbaş ve erlerden istekli olanların, gerekli şartları taşımaları halinde 6 ay süre ile sınırlı olmak üzere askerlik hizmetlerine

Çevre Yönetimi Hizmetleri Hakkında Yönetmelik Resmi Gazete'de

Çevre yönetimi hizmeti vereceklerin taşıması gereken şartları, belgelendirilmeleri ve mükellefiyetlerine ilişkin usul ve esasları belirleyen Çevre Yönetimi Hizmetleri Hakkında Yönetmelik, Resmi Gazete'nin 30 Temmuz 2019 tarihli sayısında yayınlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğin yayımı ile birlikte 21/11/2013 tarihli ve 28828 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevre Görevlisi, Çevre Yönetim Birimi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmış oldu. Çevre Y

• Create New...