Cumartesi, Nisan 20, 2024
Ana SayfaHukuk HavuzuCeza MuhakemesiCezanın İnfazı Sırasında Verilen Kararlar ve İnceleme Yolu

Cezanın İnfazı Sırasında Verilen Kararlar ve İnceleme Yolu

- Advertisement -

Cezanın infazı sırasında, mahkûmiyet hükmünün yorumunda veya çektirilecek cezanın hesabında duraksama, birden fazla hükümdeki cezaların toplanması ve hastanede geçen sürenin cezadan indirilmesi konularında verilecek kararlar ve bu kararlara karşı gidilecek kanuni yol.

Cezanın infazı sırasında, 5275 Sayılı Kanunun 98 ilâ 100 üncü maddelerinde sayılan

* Mahkûmiyet hükmünün yorumunda veya çektirilecek cezanın hesabında duraksama

*  Birden fazla hükümdeki cezaların toplanması ve

*  Hastanede geçen sürenin cezadan indirilmesi

konularındaki kararlar, hükmü veren mahkeme tarafından  duruşma yapmaksızın verilir.

Karar verilmeden önce Cumhuriyet savcısı ve hükümlünün görüşlerini yazılı olarak bildirmeleri istenebilir. Cezaların toplanması gerektiğinde, bu hususta hüküm vermek yetkisi, en fazla cezaya hükmetmiş bulunan mahkemeye, bu durumda birden çok mahkeme yetkili ise son hükmü vermiş olan mahkemeye; hükümlerden biri doğrudan doğruya bölge adliye mahkemesi tarafından verilmiş ise, bölge adliye mahkemesine, Yargıtaytarafından verilmiş ise Yargıtaya aittir.

Bölge adliye mahkemesi veya Yargıtaydan başka mahkemeler tarafından verilmiş olan yukarıda konuları sayılmış olan bu kararlara karşı  ancak itiraz yoluna gidilebilir.

YARGITAY KARARI

10. Ceza Dairesi         2013/9827 E.  ,  2016/4369 K.

“İçtihat Metni”

Mahkeme : 3. Sulh Ceza Mahkemesi
Suç : Kullanmak için uyuşturucu madde bulundurmak
Hükümler :

a) Mahkûmiyet
b) Tedavi ve denetimli serbestlik tedbirine uyulması üzerine kamu davasının düşürülmesi

Dosya incelendi.

GEREĞİ GÖRÜŞÜLÜP DÜŞÜNÜLDÜ :

Hükümden sonra 28/06/2014 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 6545 sayılı Kanun’un 68. maddesi ile değiştirilen TCK’nın 191. maddesi ve aynı Kanun’un 85. maddesi ile 5320 sayılı Kanun’a eklenen geçici 7. maddenin 2. fıkrası uyarınca uyarlama yapılması mümkün görülmüştür.

Sanık hakkında 01/03/2011 tarihinde kullanmak için uyuşturucu madde bulundurma suçundan dolayı hapis ve tedavi ve denetimli serbestlik tedbiri kararı verildiği, bu kararın 01/04/2011 tarihinde kesinleştirilip infaza verildiği, tedavi ve denetimli serbestlik tedbiri gereklerinin yerine getirildiği gerekçesiyle kamu davasının düşürülmesine karar verilmiş ise de; infaz aşamasına verilen kararların 5275 sayılı Kanun’un 101/3. maddesi uyarınca temyiz yasa yoluna değil, itiraz yasa yoluna tabi olması nedeniyle, itirazla ilgili gerekli kararın yetkili ve görevli itiraz merciince verilmesi için, dosyanın incelenmeksizin Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı’na İADESİNE, 30.12.2016 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Ankahukuk Sitesi kurucusu ve yöneticisi

İçeriğimize yorumda bulunmak ister misiniz?

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz