Taraflar, tüketici hakem heyetinin kararlarına karşı tebliğ tarihinden itibaren on beş gün içinde tüketici hakem heyetinin bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine itiraz edebilir. Karara on beş gün içinde itiraz edilmezse karar kesinleşir. Tüketici Mahkemesinde yapılan itiraz sonucu görülen  davada mahkemenin kararı ile birlikte karar  yine kesinlik kazanır.

Tüketici Hakem Heyetinin Kararlarının icraya konulması için kararın kesinleşmesine gerek yoktur. 28.05.2014 yürürlük tarihli, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 70. maddesinin 3. fıkrası bu konuda açık bir düzenleme getirmiştir.

6502 S.K. Madde 70

3) Taraflar, tüketici hakem heyetinin kararlarına karşı tebliğ tarihinden itibaren on beş gün içinde tüketici hakem heyetinin bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine itiraz edebilir. İtiraz, tüketici hakem heyeti kararının icrasını durdurmaz. Ancak talep edilmesi şartıyla hâkim, tüketici hakem heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir.

Madde hükmüne göre, 15 günlük süre içerisinde Tüketici Mahkemesi'ne yapılan itirazlar, hakem heyeti kararının icrasını durdurmamaktadır. Kanun metninden, kararın kesinleşmesi beklenmeden icra takibinin yapılabileceği anlaşılmaktadır. Tüketici hakem heyetinin kararına itirazda bulunan tarafın, kararın icrasının durdurabilmesi için dava açtığı Tüketici Mahkemesinde tedbir mahiyetinde durdurma talebinde bulunması gerekmektedir.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)

Bu içerik ile ilgili görüşler